Ziekte tijdens de vakantie van de persoonlijke assistent: nieuwe regels vanaf 1 januari 2024.

Als werknemers ziek worden tijdens hun vakantie, mogen ze ziektedagen opnemen en krijgen ze gewaarborgd loon. De gemiste vakantiedagen kunnen ze op een later moment opnemen. De werknemer moet wel zo snel mogelijk de werkgever op de hoogte brengen en binnen de twee werkdagen een doktersbriefje aan de werkgever geven. Daarnaast moet de werkgever op de hoogte worden gebracht als de werknemer niet op zijn thuisadres verblijft. Ook mag de werknemer niet aaneensluitend op het ziekteverlof zijn vakantiedagen opnemen, tenzij de werkgever hiermee instemt.

Het is belangrijk dat deze nieuwe regels in het arbeidsreglement worden opgenomen tegen 1 januari 2024.

Meer informatie vind je onder andere op de website van Group S of bij je eigen sociaal secretariaat.

deel dit artikel

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Recente berichten

Dankjewel voor je bericht!
We beantwoorden je vraag ze snel mogelijk.

sluit dit bericht en ga terug naar de website

Ga naar de inhoud